Case beschrijving

  • Bedrijfsdomein: Automotive
  • Onze service: InsightData introduceerde een applicatie voor datavisualisatie en data-analyse met het doel om tijd te besparen bij de marketing- en salesafdeling van Facil. Actiegerichte inzichten zijn de sleutel om de prijszetting, marges en omzet te optimaliseren.
  • Onze apps:
    • Sales app
      • Marge bepalen
    • Inventory app
      • Forecasting voorraad en voorspellingen van voorraadbreuken
      • Klanten krijgen inzicht in de voorraad van Facil
    • Maatwerk
      • Facturen goedkeuren (easy flow) en opvolging
  • Resultaat:
    • Tijd besparen bij het analyseren van omzet- en marge-informatie
    • Men hanteert een “single version of the truth” in alle rapporten
    • Dankzij actiegerichte inzichten vindt er een enorme verbetering plaats op vlak van omzet, marges en prijzen

“Facil is een van de eerste bedrijven die een full-service aanbiedt in bevestigingstechnologieën voor de auto-industrie. Toch staat ons bedrijf voor zoveel meer dan moeren en bouten. Als full-service provider behandelen we alle aspecten van bevestiging/fastening in de sector. Onze klanten gebruiken onze producten vanaf de vroege concept- en ontwerpfase tot de volledige levenscyclus een voertuig. Facil levert elk jaar de complete bevestigingstechnologie af voor miljoenen producten. Dankzij onze nieuwe applicatie voor datavisualisatie en data-analyse kunnen we nu heel wat tijd besparen op de sales- en marketingafdeling. Bovendien is het ons gelukt om onze prijzen en marges te optimaliseren waardoor onze omzet erop vooruitgaat.”

www.facil.be